|
CASTROL GTX
MAGNATEC |
 |
W pełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony
do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych, komponowany według
rewolucyjnej technologii UMA. Castrol
opracował nowy olej silnikowy w oparciu o specjalną technologię ochrony przed zużyciem
UMA (Unique Molecular Attraction - Unikalne Przyciąganie Molekularne). Ta unikalna
technologia wykorzystywana wyłącznie przez Castrol polega na zastosowaniu nowego
syntetycznego estru, przylegającego do powierzchni metalu podobnie jak magnes, dając w
efekcie trwały film olejowy. |
Klasa
lepkości: |
SAE 5W - 40 |
jakości:
|
API SJ/CF, ACEA A3/B3/B4 |
Lepkość w temp.
100°C: |
14; 25 mm2/s
|
Lepkość w temp.
40°C: |
90; 2 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
163 |
Liczba zasadowa: |
11; 6mgKOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-45°C |
Temp. zapłonu: |
200°C |
Gęstość w temp. 15°C: |
852; 0 kg/m3 |
Zalety i korzyści:
- ponad 4 - krotna redukcja zużycia silnika podczas
uruchomienia i fazy nagrzewania w porównaniu do konwencjonalnego oleju klasy SAE 15W -
50,
- specjalnie opatentowana kombinacja dodatków zapewnia
znakomitą ochronę silnika w całym zakresie temperatur, a szczególnie w zakresie
występowania największego zużycia, kiedy temperatura oleju wynosi 20-70 °C,
- dodatkowa pewność ochrony i skutecznego smarowania przy
wydłużonych okresach między wymianami, szczególnie w warunkach jazdy stop - go i na
krótkie odległości,
- zaawansowana technologia produkcji wpływa na redukcję
zużycia oleju,
- maksymalna redukcja chloru sprzyja ochronie środowiska i
ułatwia utylizację przepracowanego oleju.
|
|
CASTROL GTX5
LIGHTEC |
 |
Technologia syntetyczna, olej silnikowy o
obniżonym tarciu wewnętrznym tzw. "lekkobieżny", zmniejsza zużycie paliwa
Castrol GTX5 Lightec łączy w sobie najwyższe wymagania
jakościowe stawiane przez najnowocześniejsze konstrukcje silników oraz wymagania
ochrony środowiska, dzięki zapewnieniu niskiego poziomu emisji substancji szkodliwych w
spalinach. |
Klasa
lepkości: |
SAE 10W40 |
jakości:
|
API SJ/CF, ACEA A3, B3 |
Specyfikacje:
|
VW 500 00 i 505 00 (11/92), Mercedes-Benz |
Lepkość w temp.
100°C: |
14,9 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
101 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
154 |
Liczba zasadowa TBN: |
9,4 mgKOH/g |
Temperatura
płynięcia (Pour Point): |
- 39°C |
Temp. zapłonu: |
270°C |
Gęstość w temp. 15°C: |
889 kg/m3 |
Charakterystyka:
- technologia syntetyczna, olej bazowy podczas produkcji zostaje
poddany specjalnemu procesowi syntezy. W ten sposób uzyskujemy olej SAE 10W-40 o
szczególnych własnościach,
- bardzo dobre własności przy zimnym starcie ok. 2-razy
szybciej dociera do punktów smarowania w porównaniu do konwencjonalnych olejów,
- gwarantuje wysoką jakość w wysokich temperaturach,
- większa ochrona przed zużyciem w czasie osiągania
temperatury roboczej silnika,
- przetestowany w silnikach z turbodoładowaniem,
- gwarantuje niepowstawanie czarnego szlamu,
- wysokie rezerwy ochronne przy długich okresach pomiędzy
wymianami oleju,
- zmniejsza zużycie paliwa o ponad 1,7% (wg Sequence VI, EC),
- mieszalny z innymi olejami silnikowymi (w celu utrzymania
wysokiej jakości wyrobu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).
|
|
CASTROL GTX3
PROTECTION |
 |
Najwyższej jakości mineralny olej silnikowy.
Polecany do silników benzynowych i wysokoprężnych (diesel) także z turbodoładowaniem
i katalizatorami wymagających oleju klasy SAE 15W-40 Castrol
GTX3 Protection jest rozwinięciem technologicznym olejuGTX 3 Protec, w którym
zastosowano specjalny pakiet dodatków zapewniających lepsze zabezpieczenie silnika przed
zużyciem aż do 50% w stosunku do olejów konwencjonalnych klasy SAE 15W-40. Dla ochrony
środowiska i zabezpieczenia katalizatora zastosowano kombinację dodatków o zmniejszonej
o 30% zawartości fosforu. Charakteryzuje się doskonałymi właściwościami
zapobiegającymi tworzeniu się tzw. czarnych szlamów.
|
Klasa
lepkości: |
SAE 15W-40 |
jakości:
|
API SJ/CF, ACEA A2/B2 |
Lepkość w temp.
100°C: |
13,7 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
107,1 mm2/s |
Lepkość wysokotemp.
w temp. 150°C: |
3,9 mPas |
Wskaźnik lepkości: |
137 |
Liczba zasadowa TBN: |
9,9 mg KOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-27°C |
Temp. zapłonu: |
224°C |
Gęstość w temp. 15°C: |
884,0 kg/m2 |
Charakterystyka:
- doskonałe właściwości w wysokich temperaturach z zapasem
wytrzymałości, tzn. zachowanie odpowiedniego filmu olejowego nawet w skrajnych
warunkach, dzięki nowej kombinacji dodatków,
- niskie straty przy odparowaniu, co gwarantuje niewielkie
zużycie oleju,
- dobra stabilność na ścinanie, tzn. stały zakres lepkości
również w długiej eksploatacji oleju bez jego wymiany,
- odporność na starzenie i utlenianie, tzn. dobre
właściwości zapobiegające powstawaniu czarnych szlamów,
- niska zawartość fosforu, co umożliwia ekonomiczną
eksploatację pojazdów wyposażonych w silniki z katalizatorem,
- mieszalny z innymi olejami silnikowymi (w celu utrzymania
własności produktu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).
|
|
CASTROL GTD |
 |
Najwyższej jakości olej technologii
HC-syntetycznej, przeznaczony do silników wysokoprężnych (diesel) Castrol GTD jest wysokojakościowym olejem silnikowym obniżającym
zużycie paliwa, produkowanym specjalnie do samochodów osobowych z silnikami
wysokoprężnymi. Castrol GTD jest polecany do wszystkich silników diesla także z
turbodoładowaniem. Łączy w sobie specyficzne wymagania odpowiadające pracy silnika
wysokoprężnego szczególnie z przypadku smarowania w czasie rozruchu, redukcji
toksycznych składników spalin, wyeliminowania zjawiska powstawania czarnego szlamu.
|
Klasa
lepkości: |
SAE 10W-40 |
jakości:
|
API CF, ACEA B3 |
Specyfikacje:
|
VW 500 00 i 505 00 (1/97) |
Lepkość w temp.
100°C: |
13,5 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
101,0 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
150 |
Liczba zasadowa TBN: |
9,2 mg KOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-39°C |
Lepkość strukturalna w
temp. -20°C: |
3100 mPa/s |
Charakterystyka:
- specjalne oleje bazowe sprzyjają własnościom w niskich
temperaturach,
- wysokie rezerwy bezpieczeństwa dzięki trwałemu filmowi
olejowemu nawet w przypadku wysokich obciążeń,
- wysoka czystość silnika i zapobieganie tworzeniu czarnych
szlamów,
- redukcja substancji szkodliwych w spalinach,
- oszczędność zużycia paliwa dzięki obniżonemu tarciu
wewnętrznemu,
- maksymalna redukcja zawartości chloru sprzyja ochronie
środowiska i ułatwia utylizację przepracowanego oleju.
|
|
CASTROL GTX |
 |
Uniwersalny mineralny olej silnikowy.
Castrol GTX jest olejem silnikowym, opracowanym specjalnie do
samochodów osobowych. Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz
wysokoprężnych. Był testowany w silnikach z katalizatorami i turbodoładowaniem.
Castrol GTX zmniejsza zużycie oleju oraz chroni silnik przed zużyciem. Jest olejem
wielosezonowym tzn. może być stosowany o każdej porze roku. |
Klasa
lepkości: |
SAE 15W-40 |
jakości:
|
API SH/CD |
Lepkość w temp.
100°C: |
15,6 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
122,3 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
140 |
Liczba zasadowa TBN: |
9,4 mg KOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-33°C |
Temp. zapłonu: |
230°C |
Gęstość w temp. 15°C: |
890,0 kg/m3 |
Charakterystyka:
- łatwy rozruch zimnego silnika, możliwy dzięki zastosowaniu
specjalnej technologii produkcji,
- niskie zużycie oleju ze względu na niskie straty przy
odparowaniu,
- optymalna wytrzymałość dzięki zastosowaniu nowoczesnej
kombinacji dodatków,
- mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.
|
|
CASTROL XLR |
Mineralny olej silnikowy, szczególnie polecany do pojazdów starszych konstrukcji
w których występuje duże zużycie oleju.
Klasa
lepkości: |
SAE 15W-50 |
jakości:
|
API SF/CC |
Lepkość w temp.
100°C: |
19,4 mm2/s |
Lepkość w temp. 40
C: |
140 mm2/s |
Liczba zasadowa TBN: |
7,3 mg KOH/g |
Temp. płynięcia (Pour
Point): |
-30°C |
Castrol XLR jest olejem silnikowym
wielozakresowym, wysokiej jakości, który został specjalnie opracowany do samochodów
osobowych. Nadaje się do samochodów z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi.
Ujawnia swoje szczególne zalety w silnikach, w których występuje duże zużycie oleju,
przy dużych obciążeniach.
Charakterystyka:
- dobre własności w wysokich temperaturach,
- sprzyja zmniejszeniu zużycia oleju,
- dzięki specjalnej kombinacji dodatków zapewnia doskonałą
ochronę przed ścieraniem
- mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.
|
|
CASTROL
FORMULA RS 10W-60 |
 |
W pełni syntetyczny olej silnikowy polecany do
silników pracujących w wysokich obciążeniach, używany w codziennej eksploatacji i
sporcie. Najczęściej używany olej silnikowy w sporcie w Polsce.
Zwiększa moc silnika, zmniejsza jego zużycie, zmniejsza zużycie oleju. Polecany w
silnikach benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem i katalizatorami. Produkt przystosowany do najwyższych obciążeń nowoczesnych silników
samochodowych. Łączy dobre właściwości w niskich temperaturach z wyjątkową
stabilnością w temperaturach wysokich. Zalecany do stosowania przez cały rok. Do
stosowania w codziennej eksploatacji i sporcie.
|
Klasa
lepkości: |
SAE 10W-60 |
jakości:
|
API SJ/CF, ACEA A3/B3/B4 |
Specyfikacje:
|
VW 501 01, 505 00 (11/92), Mercedes Benz, BMW, Porsche |
Lepkość w temp.
100°C: |
24,3 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
179 |
Liczba zasadowa TBN: |
8,6 mg KOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-57°C |
Temp. zapłonu: |
243°C |
Gęstość w temp.
15°C: |
858,1 kg/m3 |
Lepkość wysokotemp. w
temp.150°C: |
5,7 mPa s |
Charakterystyka:
- dobre pompowanie i płynność w niskiej temperaturze,
skuteczne smarowanie silnika w czasie rozruchu w niskiej temperaturze,
- redukcja tarcia w miejscach smarowania, możliwa dzięki
zawartym w oleju biegunowym substancjom podstawowym,
- znakomite właściwości w wysokich temperaturach, tzn. dobra
obciążalność warstwy oleju z wysokimi możliwościami przyjmowania nacisków i
obciążeń w skrajnych warunkach termicznych i mechanicznych,
- bardzo niskie zużycie oleju, dzięki minimalnemu parowaniu,
- wysoka odporność na ścinanie, tzn. utrzymywanie zakresu
lepkości przy długich okresach miedzy wymianami oleju i przy silnym obciążeniu
mechanicznym,
- wysoka odporność na starzenie się, tzn. duża zdolność do
zapobiegania powstawaniu osadów
- mieszalny z innymi renomowanymi olejami silnikowymi (w celu
utrzymania wysokiej jakości wyrobu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).
|
|
CASTROL TXT
SOFTEC |
 |
Syntetyczny olej silnikowy o obniżonym tarciu
wewnętrznym "lekkobieżny". Szczególnie polecany w silnikach z elektronicznymi
systemami sterowania benzynowych i wysokoprężnych (diesel) także z turbodoładowaniem i
katalizatorami. Zmniejsza zużycie silnika, zużycie paliwa i zużycie oleju.
Olej do silników samochodów osobowych wyprodukowany w
oparciu o osiągnięcia najnowocześniejszej technologii. Znajduje zastosowanie we
wszelkiego rodzaju silnikach samochodów osobowych benzynowych i wysokoprężnych, z
turbodoładowaniem i bez, a także z katalizatorami. Ze względu na parametry jakości
nieporównywalny z innymi standardowymi olejami klasy SAE 5W-40.
|
Klasa
lepkości: |
SAE 5W-40 |
jakości:
|
API SJ/CF (EC Sequence VI), ACEA A3/B3 |
Specyfikacje:
|
VW 500 00, 505 00(11/92), BMW, Porsche |
Lepkość w temp.
100°C: |
13,3 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
81,3 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
169 |
Liczba zasadowa TBN: |
8,5 mg KOH/g |
Temp.płynięcia
(Pour Point): |
-42°C |
Temp. zapłonu: |
232°C |
Gęstość w temp. 15°C: |
859,0 kg/m3 |
Charakterystyka:
- doskonała płynność nawet w ekstremalnych temperaturach,
- szybkie i skuteczne smarowanie przy rozruchu silnika w niskiej
temperaturze (olej znajduje się w miejscach smarowania), czyli łatwy rozruch w warunkach
zimowych przy jednoczesnym ograniczeniu stopnia zużycia silnika,
- bardzo małe tarcie w punktach smarowania,
- doskonałe właściwości w wysokich temperaturach, czyli
zachowanie warstwy filmu olejowego o dużej wytrzymałości w skrajnych warunkach
termicznych i mechanicznych,
- wysoka odporność na zużycie oraz wysoki współczynnik
wytrzymałości,
- niskie zużycie dzięki wyjątkowo małym stratom przy
odparowaniu,
- wysoka stabilność na ścinanie, tzn. przy dłuższych
przebiegach oleju utrzymany zostaje pełny zakres lepkości,
- dobra odporność na utlenianie i starzenie, co zapobiega
tworzeniu się czarnych szlamów,
- zmniejszona zawartość fosforu, co przedłuża sprawność
katalizatora,
- mieszalny z innymi renomowanymi olejami silnikowymi (w celu
utrzymania wysokiej jakości wyrobu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).
|
|
|
CASTROL
TURBOMAX |
 |
Nowoczesny mineralny olej silnikowy SHPD (Super
High Performance Diesel) do samochodów ciężarowych, szczególnie polecany do taboru
używanego w ruchu dalekobieżnym Castrol
Turbomax jest szczególnie polecany do samochodów ciężarowych pracujących przy dużych
przebiegach pojazdu, istnieje wtedy możliwość przedłużenia okresów miedzy wymianami
oleju. |
Klasa
lepkości: |
SAE 15W-40 |
jakości:
|
API CE, CF, CF 4, ACEA E3 |
Specyfikacje:
|
Mercedes Benz 228.3, MAN QC 13-017,
Volvo VDS-2, KHD, IVECO, Renault (D5R),
Scania, certyfikat 7/96 PZL MIELEC-DIESEL |
Lepkość w temp.
100°C: |
15,8 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
118,4 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
142 |
Liczba zasadowa TBN: |
11,0 mg KOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-27°C |
Temp. zapłonu: |
218°C |
Gęstość w temp.
15°C: |
889,8 kg/m3 |
Popiół siarkowy: |
1,45% |
Noack: |
11,0g/100g |
Charakterystyka:
- wysokie zabezpieczenie przed zużyciem silnika,
- niskie zużycie oleju,
- wysoka czystość silnika dzięki odpowiednim detergentom i
dyspergatorom,
- gwarantuje wysokie ciśnienie oleju,
- zalecany do wszystkich silników wysokoprężnych z
turbodoładowaniem lub bez,
- dzięki wydłużonym okresom między wymianami oleju redukuje
koszty serwisu w pojazdach,
- zakres lepkości SAE 15W-40 pozwala na stosowanie we
wszystkich klimatach i porach roku.
|
|
CASTROL RX
SUPER SP |
 |
Uniwersalny, mineralny olej silnikowy do samochodów ciężarowych, dostawczych i
osobowych. Szczególnie polecany w bazach transportowych ze zróżnicowanym taborem. Szczególnie polecany w bazach transportowych, także w przypadku
zróżnicowanego taboru. Może być używany w silnikach wysokoprężnych i benzynowych
także z turbodoładowaniem samochodów ciężarowych, autobusów, samochodów dostawczych
i osobowych (dla samochodów osobowych tylko silniki starszych konstrukcji).
|
Klasa
lepkości: |
SAE 15W-40 |
jakości:
|
API CF-4, SG, ACEA E2, B2 |
Specyfikacje:
|
Mercedes Benz 228.1, VW 501 01, VW 505 00,
MAN 271, Allison C4, Mack EOK-2, Volvo VDS,
certyfikat 6/96 PZL MIELEC-DIESEL. |
Lepkość w temp.
100°C: |
14,0 mm2/s |
Lepkość w temp.
40°C: |
105,4 mm2/s |
Wskaźnik lepkości: |
135 |
Liczba zasadowa TBN: |
12,0 mg KOH/g |
Temp. płynięcia
(Pour Point): |
-30°C |
Temp. zapłonu: |
232°C |
Gęstość w temp. 15°C: |
881,9 kg/m3 |
Charakterystyka:
- doskonałe właściwości smarne,
- gwarantuje wysokie ciśnienie oleju przy niskim jego zużyciu,
- utrzymuje bardzo wysoką czystość silnika,
- może być używany w skrzyniach biegów i układach
hydraulicznych jeżeli zalecany jest olej wielosezonowy,
- mieszalny z innymi renomowanymi olejami silnikowymi.
|