CASTROL GTX MAGNATEC

 
CASTROL GTX MAGNATEC


W pełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych, komponowany według rewolucyjnej technologii UMA.

Castrol opracował nowy olej silnikowy w oparciu o specjalną technologię ochrony przed zużyciem UMA (Unique Molecular Attraction - Unikalne Przyciąganie Molekularne). Ta unikalna technologia wykorzystywana wyłącznie przez Castrol polega na zastosowaniu nowego syntetycznego estru, przylegającego do powierzchni metalu podobnie jak magnes, dając w efekcie trwały film olejowy.

Klasa lepkości:

SAE 5W - 40

jakości:

API SJ/CF, ACEA A3/B3/B4

Lepkość w temp. 100°C:

14; 25 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

90; 2 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

163

Liczba zasadowa:

11; 6mgKOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-45°C

Temp. zapłonu:

200°C

Gęstość w temp. 15°C:

852; 0 kg/m3

Zalety i korzyści:

  • ponad 4 - krotna redukcja zużycia silnika podczas uruchomienia i fazy nagrzewania w porównaniu do konwencjonalnego oleju klasy SAE 15W - 50,
  • specjalnie opatentowana kombinacja dodatków zapewnia znakomitą ochronę silnika w całym zakresie temperatur, a szczególnie w zakresie występowania największego zużycia, kiedy temperatura oleju wynosi 20-70 °C,
  • dodatkowa pewność ochrony i skutecznego smarowania przy wydłużonych okresach między wymianami, szczególnie w warunkach jazdy stop - go i na krótkie odległości,
  • zaawansowana technologia produkcji wpływa na redukcję zużycia oleju,
  • maksymalna redukcja chloru sprzyja ochronie środowiska i ułatwia utylizację przepracowanego oleju.

 

 
      CASTROL GTX5 LIGHTEC

 
CASTROL GTX5 LIGHTEC

 
Technologia syntetyczna, olej silnikowy o obniżonym tarciu wewnętrznym tzw. "lekkobieżny", zmniejsza zużycie paliwa

Castrol GTX5 Lightec łączy w sobie najwyższe wymagania jakościowe stawiane przez najnowocześniejsze konstrukcje silników oraz wymagania ochrony środowiska, dzięki zapewnieniu niskiego poziomu emisji substancji szkodliwych w spalinach.

Klasa lepkości:

SAE 10W40

jakości:

API SJ/CF, ACEA A3, B3

Specyfikacje:

VW 500 00 i 505 00 (11/92), Mercedes-Benz

Lepkość w temp. 100°C:

14,9 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

101 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

154

Liczba zasadowa TBN:

9,4 mgKOH/g

Temperatura płynięcia (Pour Point):

- 39°C

Temp. zapłonu:

270°C

Gęstość w temp. 15°C:

889 kg/m3

Charakterystyka:

  • technologia syntetyczna, olej bazowy podczas produkcji zostaje poddany specjalnemu procesowi syntezy. W ten sposób uzyskujemy olej SAE 10W-40 o szczególnych własnościach,
  • bardzo dobre własności przy zimnym starcie ok. 2-razy szybciej dociera do punktów smarowania w porównaniu do konwencjonalnych olejów,
  • gwarantuje wysoką jakość w wysokich temperaturach,
  • większa ochrona przed zużyciem w czasie osiągania temperatury roboczej silnika,
  • przetestowany w silnikach z turbodoładowaniem,
  • gwarantuje niepowstawanie czarnego szlamu,
  • wysokie rezerwy ochronne przy długich okresach pomiędzy wymianami oleju,
  • zmniejsza zużycie paliwa o ponad 1,7% (wg Sequence VI, EC),
  • mieszalny z innymi olejami silnikowymi (w celu utrzymania wysokiej jakości wyrobu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).

 

 
      CASTROL GTX3 PROTECTION

 
CASTROL GTX3 PROTECTION

 
Najwyższej jakości mineralny olej silnikowy. Polecany do silników benzynowych i wysokoprężnych (diesel) także z turbodoładowaniem i katalizatorami wymagających oleju klasy SAE 15W-40

Castrol GTX3 Protection jest rozwinięciem technologicznym olejuGTX 3 Protec, w którym zastosowano specjalny pakiet dodatków zapewniających lepsze zabezpieczenie silnika przed zużyciem aż do 50% w stosunku do olejów konwencjonalnych klasy SAE 15W-40. Dla ochrony środowiska i zabezpieczenia katalizatora zastosowano kombinację dodatków o zmniejszonej o 30% zawartości fosforu. Charakteryzuje się doskonałymi właściwościami zapobiegającymi tworzeniu się tzw. czarnych szlamów.
 

Klasa lepkości:

SAE 15W-40

jakości:

API SJ/CF, ACEA A2/B2

Lepkość w temp. 100°C:

13,7 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

107,1 mm2/s

Lepkość wysokotemp. w temp. 150°C:

3,9 mPas

Wskaźnik lepkości:

137

Liczba zasadowa TBN:

9,9 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-27°C

Temp. zapłonu:

224°C

Gęstość w temp. 15°C:

884,0 kg/m2

Charakterystyka:

  • doskonałe właściwości w wysokich temperaturach z zapasem wytrzymałości, tzn. zachowanie odpowiedniego filmu olejowego nawet w skrajnych warunkach, dzięki nowej kombinacji dodatków,
  • niskie straty przy odparowaniu, co gwarantuje niewielkie zużycie oleju,
  • dobra stabilność na ścinanie, tzn. stały zakres lepkości również w długiej eksploatacji oleju bez jego wymiany,
  • odporność na starzenie i utlenianie, tzn. dobre właściwości zapobiegające powstawaniu czarnych szlamów,
  • niska zawartość fosforu, co umożliwia ekonomiczną eksploatację pojazdów wyposażonych w silniki z katalizatorem,
  • mieszalny z innymi olejami silnikowymi (w celu utrzymania własności produktu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).

 

 
      CASTROL GTD

 
CASTROL GTD

 
Najwyższej jakości olej technologii HC-syntetycznej, przeznaczony do silników wysokoprężnych (diesel)

Castrol GTD jest wysokojakościowym olejem silnikowym obniżającym zużycie paliwa, produkowanym specjalnie do samochodów osobowych z silnikami wysokoprężnymi. Castrol GTD jest polecany do wszystkich silników diesla także z turbodoładowaniem. Łączy w sobie specyficzne wymagania odpowiadające pracy silnika wysokoprężnego szczególnie z przypadku smarowania w czasie rozruchu, redukcji toksycznych składników spalin, wyeliminowania zjawiska powstawania czarnego szlamu.
 

Klasa lepkości:

SAE 10W-40

jakości:

API CF, ACEA B3

Specyfikacje:

VW 500 00 i 505 00 (1/97)

Lepkość w temp. 100°C:

13,5 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

101,0 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

150

Liczba zasadowa TBN:

9,2 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-39°C

Lepkość strukturalna w temp. -20°C:

3100 mPa/s

Charakterystyka:

  • specjalne oleje bazowe sprzyjają własnościom w niskich temperaturach,
  • wysokie rezerwy bezpieczeństwa dzięki trwałemu filmowi olejowemu nawet w przypadku wysokich obciążeń,
  • wysoka czystość silnika i zapobieganie tworzeniu czarnych szlamów,
  • redukcja substancji szkodliwych w spalinach,
  • oszczędność zużycia paliwa dzięki obniżonemu tarciu wewnętrznemu,
  • maksymalna redukcja zawartości chloru sprzyja ochronie środowiska i ułatwia utylizację przepracowanego oleju.

 

 
      CASTROL GTX

 
CASTROL GTX

 
Uniwersalny mineralny olej silnikowy.

Castrol GTX jest olejem silnikowym, opracowanym specjalnie do samochodów osobowych. Zalecany do stosowania w silnikach benzynowych oraz wysokoprężnych. Był testowany w silnikach z katalizatorami i turbodoładowaniem. Castrol GTX zmniejsza zużycie oleju oraz chroni silnik przed zużyciem. Jest olejem wielosezonowym tzn. może być stosowany o każdej porze roku.

Klasa lepkości:

SAE 15W-40

jakości:

API SH/CD

Lepkość w temp. 100°C:

15,6 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

122,3 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

140

Liczba zasadowa TBN:

9,4 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-33°C

Temp. zapłonu:

230°C

Gęstość w temp. 15°C:

890,0 kg/m3

Charakterystyka:

  • łatwy rozruch zimnego silnika, możliwy dzięki zastosowaniu specjalnej technologii produkcji,
  • niskie zużycie oleju ze względu na niskie straty przy odparowaniu,
  • optymalna wytrzymałość dzięki zastosowaniu nowoczesnej kombinacji dodatków,
  • mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.

 

 
      CASTROL XLR
 
Mineralny olej silnikowy, szczególnie polecany do pojazdów starszych konstrukcji w których występuje duże zużycie oleju.
  

Klasa lepkości:

SAE 15W-50

jakości:

API SF/CC

Lepkość w temp. 100°C:

19,4 mm2/s

Lepkość w temp. 40 C:

140 mm2/s

Liczba zasadowa TBN:

7,3 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-30°C

Castrol XLR jest olejem silnikowym wielozakresowym, wysokiej jakości, który został specjalnie opracowany do samochodów osobowych. Nadaje się do samochodów z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi. Ujawnia swoje szczególne zalety w silnikach, w których występuje duże zużycie oleju, przy dużych obciążeniach.

Charakterystyka:

  • dobre własności w wysokich temperaturach,
  • sprzyja zmniejszeniu zużycia oleju,
  • dzięki specjalnej kombinacji dodatków zapewnia doskonałą ochronę przed ścieraniem
  • mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.

  

 
      CASTROL FORMULA RS 10W-60

 
CASTROL FORMULA RS 10W-60

 
W pełni syntetyczny olej silnikowy polecany do silników pracujących w wysokich obciążeniach, używany w codziennej eksploatacji i sporcie. Najczęściej używany olej silnikowy w sporcie w Polsce.
Zwiększa moc silnika, zmniejsza jego zużycie, zmniejsza zużycie oleju. Polecany w silnikach benzynowych i wysokoprężnych z turbodoładowaniem i katalizatorami.

Produkt przystosowany do najwyższych obciążeń nowoczesnych silników samochodowych. Łączy dobre właściwości w niskich temperaturach z wyjątkową stabilnością w temperaturach wysokich. Zalecany do stosowania przez cały rok. Do stosowania w codziennej eksploatacji i sporcie.

  

Klasa lepkości:

SAE 10W-60

jakości:

API SJ/CF, ACEA A3/B3/B4

Specyfikacje:

VW 501 01, 505 00 (11/92), Mercedes Benz, BMW, Porsche

Lepkość w temp. 100°C:

24,3 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

179

Liczba zasadowa TBN:

8,6 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-57°C

Temp. zapłonu:

243°C

Gęstość w temp. 15°C:

858,1 kg/m3

Lepkość wysokotemp. w temp.150°C:

5,7 mPa s

Charakterystyka:

  • dobre pompowanie i płynność w niskiej temperaturze, skuteczne smarowanie silnika w czasie rozruchu w niskiej temperaturze,
  • redukcja tarcia w miejscach smarowania, możliwa dzięki zawartym w oleju biegunowym substancjom podstawowym,
  • znakomite właściwości w wysokich temperaturach, tzn. dobra obciążalność warstwy oleju z wysokimi możliwościami przyjmowania nacisków i obciążeń w skrajnych warunkach termicznych i mechanicznych,
  • bardzo niskie zużycie oleju, dzięki minimalnemu parowaniu,
  • wysoka odporność na ścinanie, tzn. utrzymywanie zakresu lepkości przy długich okresach miedzy wymianami oleju i przy silnym obciążeniu mechanicznym,
  • wysoka odporność na starzenie się, tzn. duża zdolność do zapobiegania powstawaniu osadów
  • mieszalny z innymi renomowanymi olejami silnikowymi (w celu utrzymania wysokiej jakości wyrobu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).

 

 
      CASTROL TXT SOFTEC

 
CASTROL TXT SOFTEC

 
Syntetyczny olej silnikowy o obniżonym tarciu wewnętrznym "lekkobieżny". Szczególnie polecany w silnikach z elektronicznymi systemami sterowania benzynowych i wysokoprężnych (diesel) także z turbodoładowaniem i katalizatorami. Zmniejsza zużycie silnika, zużycie paliwa i zużycie oleju.

Olej do silników samochodów osobowych wyprodukowany w oparciu o osiągnięcia najnowocześniejszej technologii. Znajduje zastosowanie we wszelkiego rodzaju silnikach samochodów osobowych benzynowych i wysokoprężnych, z turbodoładowaniem i bez, a także z katalizatorami. Ze względu na parametry jakości nieporównywalny z innymi standardowymi olejami klasy SAE 5W-40.
  

Klasa lepkości:

SAE 5W-40

jakości:

API SJ/CF (EC Sequence VI), ACEA A3/B3

Specyfikacje:

VW 500 00, 505 00(11/92), BMW, Porsche

Lepkość w temp. 100°C:

13,3 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

81,3 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

169

Liczba zasadowa TBN:

8,5 mg KOH/g

Temp.płynięcia (Pour Point):

-42°C

Temp. zapłonu:

232°C

Gęstość w temp. 15°C:

859,0 kg/m3

Charakterystyka:

  • doskonała płynność nawet w ekstremalnych temperaturach,
  • szybkie i skuteczne smarowanie przy rozruchu silnika w niskiej temperaturze (olej znajduje się w miejscach smarowania), czyli łatwy rozruch w warunkach zimowych przy jednoczesnym ograniczeniu stopnia zużycia silnika,
  • bardzo małe tarcie w punktach smarowania,
  • doskonałe właściwości w wysokich temperaturach, czyli zachowanie warstwy filmu olejowego o dużej wytrzymałości w skrajnych warunkach termicznych i mechanicznych,
  • wysoka odporność na zużycie oraz wysoki współczynnik wytrzymałości,
  • niskie zużycie dzięki wyjątkowo małym stratom przy odparowaniu,
  • wysoka stabilność na ścinanie, tzn. przy dłuższych przebiegach oleju utrzymany zostaje pełny zakres lepkości,
  • dobra odporność na utlenianie i starzenie, co zapobiega tworzeniu się czarnych szlamów,
  • zmniejszona zawartość fosforu, co przedłuża sprawność katalizatora,
  • mieszalny z innymi renomowanymi olejami silnikowymi (w celu utrzymania wysokiej jakości wyrobu należy jednak unikać mieszania z innymi olejami).

 

 
 
      CASTROL TURBOMAX

 
CASTROL TURBOMAX

 
Nowoczesny mineralny olej silnikowy SHPD (Super High Performance Diesel) do samochodów ciężarowych, szczególnie polecany do taboru używanego w ruchu dalekobieżnym

Castrol Turbomax jest szczególnie polecany do samochodów ciężarowych pracujących przy dużych przebiegach pojazdu, istnieje wtedy możliwość przedłużenia okresów miedzy wymianami oleju.

Klasa lepkości:

SAE 15W-40

jakości:

API CE, CF, CF 4, ACEA E3

Specyfikacje:
 
 

Mercedes Benz 228.3, MAN QC 13-017,
Volvo VDS-2, KHD, IVECO, Renault (D5R),
Scania, certyfikat 7/96 PZL MIELEC-DIESEL

Lepkość w temp. 100°C:

15,8 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

118,4 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

142

Liczba zasadowa TBN:

11,0 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-27°C

Temp. zapłonu:

218°C

Gęstość w temp. 15°C:

889,8 kg/m3

Popiół siarkowy:

1,45%

Noack:

11,0g/100g

Charakterystyka:

  • wysokie zabezpieczenie przed zużyciem silnika,
  • niskie zużycie oleju,
  • wysoka czystość silnika dzięki odpowiednim detergentom i dyspergatorom,
  • gwarantuje wysokie ciśnienie oleju,
  • zalecany do wszystkich silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem lub bez,
  • dzięki wydłużonym okresom między wymianami oleju redukuje koszty serwisu w pojazdach,
  • zakres lepkości SAE 15W-40 pozwala na stosowanie we wszystkich klimatach i porach roku.

 

 
      CASTROL RX SUPER SP

 
CASTROL RX SUPER SP

 
Uniwersalny, mineralny olej silnikowy do samochodów ciężarowych, dostawczych i osobowych. Szczególnie polecany w bazach transportowych ze zróżnicowanym taborem.

Szczególnie polecany w bazach transportowych, także w przypadku zróżnicowanego taboru. Może być używany w silnikach wysokoprężnych i benzynowych także z turbodoładowaniem samochodów ciężarowych, autobusów, samochodów dostawczych i osobowych (dla samochodów osobowych tylko silniki starszych konstrukcji).
 

Klasa lepkości:

SAE 15W-40

jakości:

API CF-4, SG, ACEA E2, B2

Specyfikacje:
 
 

Mercedes Benz 228.1, VW 501 01, VW 505 00,
MAN 271, Allison C4, Mack EOK-2, Volvo VDS,
certyfikat 6/96 PZL MIELEC-DIESEL.

Lepkość w temp. 100°C:

14,0 mm2/s

Lepkość w temp. 40°C:

105,4 mm2/s

Wskaźnik lepkości:

135

Liczba zasadowa TBN:

12,0 mg KOH/g

Temp. płynięcia (Pour Point):

-30°C

Temp. zapłonu:

232°C

Gęstość w temp. 15°C:

881,9 kg/m3

Charakterystyka:

  • doskonałe właściwości smarne,
  • gwarantuje wysokie ciśnienie oleju przy niskim jego zużyciu,
  • utrzymuje bardzo wysoką czystość silnika,
  • może być używany w skrzyniach biegów i układach hydraulicznych jeżeli zalecany jest olej wielosezonowy,
  • mieszalny z innymi renomowanymi olejami silnikowymi.

 

 

 
      CASTROL DISC BRAKE FLUID


 

Przewyższa wymagania Amerykańskiej Normy Federalnej nr 116 DOT 3 i DOT 4 SAE 70R3 i SAE J1703
Bezpieczny płyn hamulcowy o wysokiej temperaturze wrzenia, przeznaczony do wszelkiego typu hamulców tarczowych i bębnowych (z wyjątkiem tych, do których zaleca się stosowanie oleju mineralnego). Castrol DISC BRAKE FLUID charakteryzuje się obniżoną do absolutnego minimum skłonnością tworzenia "korków parowych", co gwarantuje wyższy poziom bezpieczeństwa. Posiada Polski Atest Bezpieczeństwa.

 

 

 

 

 

 
      CASTROL SUPER SPRAY-OIL 4 IN 1


 

Jest to wielofunkcyjny olej w aerozolu nie zawierającym freonu - niezastąpiony w garażu lub warsztacie, przy majsterkowaniu, sprzęcie ogrodniczym, na łodziach sportowych. Ma wiele innych zastosowań. Castrol 4 in 1 SUPER SPRAY OIL usuwa rdzę, smaruje, chroni przed korozją i przywraca przewodnictwo elektryczne w stykach. Wszystko to w jednym pojemniku!